Broken Hill Railway & Histrical Museum (3)

他にも3.5’の車両が展示されている。これはSilverton Tramwayの4-8-2である。107tの立派な汽罐車だ。こんなものが走っているトラムって一体何?どうもオーストラリアでのトラムと言う言葉の使い方が日本とえらく違うみたいだ。ナローの鉄道はトラムと呼ばれることがあるみたいだ。1067mmはここでは完全なナローです。こんな立派な鉄道の名前にもなってるくらいなんだからゴーストタウンSilvertonも以前は栄えていたんだろう。ちなみにこの博物館の建物は以前のSilverton TramwayのBroken Hill駅舎である。

There were some 3.5' rolling stock exhibited. This is 4-8-2 of Silverton Tramway. The building of the museum was a station house of Silverton Tramway.

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しかし、このでかい汽罐車にこのちゃちな連結器でいいのかね?

I feel this coupler does not match to the size of the loco.

これは別の車両の連結器だが案の定ピンが曲がっちゃってるじゃないか。

This is other carriage's coupler. As I worried the pin is bent. 78-08.jpg

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Silverton Tramwayの客車である。A carriage of Silverton Tramway.

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他に古典汽罐車が二両あった。Two more old steam locos were there.
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これなんかもどこがトラムじゃ?って気がしませんか?

その他この鉄道関係のもを載せておきます。

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To be continued.
Comments

Coupler strength

That coupler may have been replaced with a lighter unit but the chopper couplers are plenty strong enough. If I remember correctly that loco is the same as the WAGR W class (Pitchi Ritchi railway uses both types & interchanges parts).
See http://www.railheritagewa.org.au/museum/pages/exhibits.htm
The WAGR V class had 50% more drawbar power and still uses a chopper coupler. The only difference was that the coupler shank became thicker for the more powerfull locomotives. That coupler pin has been seriously abused. That doesn't look like normal wear and tear.

Re: Coupler strength

Thanks Steve,
I check other photos I took and found the carriages behind the W class equipped with automatic knuckle couplers. It's bit strange.
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